dinsdag 18 augustus 2009

Bleau Time

Eindelijk met Erik & Nele nog eens in het bos geraakt. Boulderen in de zomerzon. Beetje warm, maar prima om een aanval te doen op enkele daken. Nele klimt 'Usbek'(7a) onsight. Sterk! Ik klim hem flash. Dan werken we allemaal in 'Baloo' (7b). Nele is gedwongen de 'kleine mensen' methode te gebruiken. Deze is volgens mij duidelijk moeilijker. Erik en ik proberen de 'grote mensen' methode. Na het uitwerken, lukt hij. Erik komt dichtbij, maar schuift weg met zijn voet. Volgende keer moet hij zeker lukken. Update: intussen hem Erik hem reeds geklommen. Proficiat!

Kobe in Balou (met dank aan fotograaf Nele Bellinkx)
'Asics' blijft voor mij een onmogelijke puzzel, waarvan de stukken niet in elkaar passen. Nele klimt nog 'soupçon'(7a). Bij mij staat de benzinemeter dan al op nul! Stik kapot. Erik probeert 'Cuicuishovsky'(7a), welke duidelijk moet lukken als het vel op zijn knie terug is. Op zondag klimmen we 'Cahin-caha'(7a+). Thuis stel ik vast dat je voorbij de start crux als je om de hoek gaat de onderste blok niet mag gebruiken. Mooie route zelfs met blok. Daarna werken we in 'Rince-Mi'(7a), samen met Liesbet en Jan. Nele flashed hem, Erik klimt hem na enkele pogingen en ik blijft mijn vingers zonder succes martelen. Daarna proberen we 'Rince-doigts' (7a). Afhankelijk van welk parcours dat je neemt moeilijk of gemakkelijk. Beide opties lukken iedereen. Leuke weekend. Voor meer foto's en meer info zie ook Travelblog van Nele & Erik.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De doeme eh kobe uw mentor was er weer niet bij eh :-) anders had je Cuicuishovsky gedaan ben ik zeker van :-) die is alles behalve hard als je de juiste methode kent :-) als ik terug in form ben moet je mij baloo eens wijzen, bart en ik hebben hem een vorige keer gezocht maar niet gevonden :-)
Grtz Igor

Kobe zei

Dankzij Erik & Nele is dit niet moeilijk om 'Baloo' te vinden. Ik hoop dat ik hem zelf nog kan terugvinden om hem opnieuw aan te wijzen.
gr,
ko