donderdag 19 augustus 2010

Ettringen in de zomerhitte!

Een topdagje in Ettringen (D) met Bart en Sandrine. Het vakantie verslag steekt nog in het typmachine. Dus nog even geduld.
Na een beetje zoeken vinden we eindelijk het juiste gat in de grond, namelijk 'Schwarzer Zirkel'. Boven in de maisvelden is't snikheet. Beneden in de steengroeve is het zelfs frisjes. Bart schiet al snel in '1000 Teufel'(6b). Duidelijk een harde opwarmer. Ik geraak er nipt op.

Ettringen sektor 'Schwarzer Zirkel'

Bart in '1000 Teufel'
Dan klimmen we de hoekversnijding ernaast 'Seinesgleichen geschieht'(6a). Leuk met opnieuw 1 stevige blokpas. Bart start in 'Presskopf' (6a+/6b), wat een startpassen? Een hielhook aan je hand en daarna nog athletisch evenwicht zoeken. Het lukt dankzij de methode van Bart.

Kobe in 'Presskopf'
Dan de barst van 'Feurertaufe'(6c). De beginpas is venijnig scherp. Bart werkt hem uit en daarna eenvoudig af. Sandrine lost de startpas uiteindelijk op zonder de scherpe greep, en cruised hem tot boven. Ik durf de scherpe greep niet te nemen en de andere methode is voor mij te gefrommeld. Van de passen in de eindbarst lukt mij niet veel.

Bart in 'Feuertaufe'
Tussendoor doen we een eenvoudige route 'blutiger samstag'(5c), dat Sandrine rustig uitklimt. Ik geraak zelfs niet tot het relais, de handjes doen zeer van al dat klemmen.

Sandrine cruised 'Blutiger Samstag'
Bart valt 'Oger'(6c/6c+) aan. We missen onze grootste camalot (thuis gelaten wegens te zwaar ), de barst is duidelijk van een foute maat, de vuisten klemmen net niet, wegens te breed. Ik klim hem na, moet dat barstklimmen toch ooit leren. Handen voor de eerste maal getaped, duidelijk nuttig. Maar een stukje vergeten en daar staat nu een mooi korstje op. Kortweg barsttechniek is duidelijk een andere wereld, waar ik nog veel moet leren. Dan nog een wandelingske in het dorpje 'Mayen' met een lekkere etentje in op een terrasje.

1 opmerking:

Anoniem zei

Met die helse temperaturen en na al dat gestruin door de velden is 1000 Teufel een perfecte opwarmer! Gelukkig was er achteraf naar aloude traditie nog goede duitse gerstenbrau voor wat verkoeling.