dinsdag 29 juni 2010

Willy & Heinz

Berdorf heeft altijd al een speciale plaats gehad in mijn hart. Mijn eerste klimvakantie met mijn zusje buiten belgie, een plaatselijk gekopieerde topo met hakentrek quotaties. Veel slaghaken. De tijden zijn veranderd, maar mijn klimgoesting zeker niet. Toen ik voor het eerst lijnen zoals 'Heinz' en 'Willy' zag, dacht ik, daar moet ik echt nog veel voor leren, vooralleer ik daar inkruip. Van't weekend deze 2 routes geklommen. Een vreemde ervaring! Moeilijk te beschrijven. Precies alsof na jaren staren naar de slagroomtaart in de etalage van de bakker, je er eindelijk eens mag van proeven. En amai, dat smaakt. We zijn met een ganse bende, Marc, Glenn, Bart, Igor, Rine, Pé, Michel,Guy,... Later op de dag probeer ik 'yellow submarine', een mooie route, voornamelijk technisch. Uiteindelijk lukt het, hoewel ik de crux-pas verknoei. Pé knalt hem lekker soepel. Ik probeer samen met Igor nog 'Gincobiloba'. De start-pas lukt niet, de andere passen gaan maar net. Echt wel boulderen met touw. De rest van de dag kijk ik hoe de meeste uit 'L'infernale' vallen! Superleuke klimdag met een leuke bende.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt wel de Bofferding gemist dit weekend hé Kobe.....:)m.

Anoniem zei

em's nieuwe bijnaam is de kameel! :D
cheers b.