maandag 20 oktober 2008

Nice day in the forest!

Stralend weer en topcondities in Fontainebleau.
En weer met een leuke bende. Op Zaterdag maken we in 'Trois Pignons' eerst het '91.1' circuit onveilig. Maarten, Magalie ,Naomi en Erik (AKA 'snotje') toppen de ene route na de andere.
Enkele toppers:
Oranje n°3

Maarten in Oranje n°4
Oranje n°7
Oranje n°10
Oranje n°12
Op einde van de dag besluiten we nog even te gaan kijken bij 'Cul de chien' bij een prachtige lucht met strandsfeer. Enkel de bikini-babe's mankeren, of is't al te fris?

De zandvlakte van 'Cul du chien'
Als eindboulder van de dag besluit ik 'coup de feu'(5) te proberen. En inderdaad na een 5-tal pogingen lukt het beest. Wat een maffe 'heelhook' en een platte 'sloper'! 's Avonds afgesloten met een lekkere spaghetti van de kok van dienst 'snotje'. Er hang precies nog wat aan mijn broek. Zondag is't 'Canche aux Merciers', tussen de spelende kinderen! We worden zelfs bedankt door enkele locals doordat we enkel pof gebruiken en geen magnesium. Voor meer info ivm pof versus magnesium in Font klik Hier
De pasta van 'Snotje' lijkt goed te functioneren of is't de extra uitjes? Maar tot mijn eigen verbazing klim ik Glycolyse (6b) in 1e poging. Vooral voor't vinden van de verborgen voetsteun krijg ik veel hulp.
De toppers:
Snotje topt, blauw n°11 ,blauw n°14bis

Snotje in blauw n° 16

Virtueel klimmen van Blauw n°10bis

Magalie in Blauw n°10bis
Maarten, Magalie en Naomi besluiten na de opwarming om een wandeling te maken. Snotje en ik gaan eens voelen aan't hardere werk. Eerst eens voelen in 'Les Doigts de l'Homme' (6b), maar niet te lang. Is inderdaad messcherp! In mijn allerlaatste poging wring ik hem er alsnog uit. Mis nu wel een stukje vel op de vingertoppen.
Snotje doet hierop nog enkele verdienstelijke pogingen. Dan maar 'Kaki Dehors' (6c) eens proberen. En ja, enkele pogingen later sla ik hem op de kop. Zou het dan toch de pasta zijn?
Snotje klimt dan rood n°27'L'air de rien'(5+) en La Grande Classique (5+) zonder veel moeite.
Ik zie enkele franse klimmers in 'Mardi Gras / Radio Crochet' (7a+) en na enkele moeilijke test-pogingen heb ik totaal verrast de eindgreep vast. Het 2e deel heb ik volledig 'campus-style opgelost'. Compleet onnodig, dan heb ik dat campussen in de Climbingworks toch ergens kunnen gebruiken. Dan maar naar 'La Grande Marche' (7a+). Daar had ik enkele jaren geleden al eens aan gevoeld, zonder enig succes overigens.En ja, vandaag dus in eerste poging. Hoe zeggen ze dat, de grepen waren vandaag groter en beter dan gewoonlijk?
De mooiste route van't weekend blijft toch 'Coup de Feu'(5).
Erik en Nele zaten van weekend ook in 'le fôret', Pendulum (7a) en Plastikman (7a) moesten er aan geloven. Dikke bal.
Volgend weekend misschien opnieuw 'Font'? Dank aan snotje voor de foto's.

Geen opmerkingen: